lördag 17 januari 2009

Släktträff

Min kära kusin är på spontanbesök i stan och vi tillbringar fredagskvällen med Billie Holiday i soffan. Egentligen har vi i huvudsak tre saker gemensamt, min kusin och jag. Det trassliga, mörkbruna håret, ett hopplöst irländskt pigment, samt en mycket irriterande dragning till alldeles fel män.

Efter en större mängd kaffe med whisky kan vi dessutom enas kring ytterligare ett antal saker. Som det olämpliga i att få en vibrator i present av sin 17-åriga psykologielev och Kate Bushs oförnekliga inflytande på den frikyrkliga lovsångsdansen. Plus en ömsesidig, högst svårförsvarlig aversion mot människor som utbildar sig till sjuksköterskor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

O ja! Sjuksköterskor och lärare. Got to hate them.

Tea sa...

E: För mig handlar det mest om sjuksköterskorna. Kanske för att de så ofta har blå mascara.

Anonym sa...

kan man kanske på något sätt få det till att det är de som dras till vår fantastiska aura?
skulle ju onekligen kännas lite bättre. :)

Tea sa...

cestparfait: Det är förstås väldigt mycket mer logiskt. Jag förstår inte att vi inte kom fram till det genast.